welkang... welkang... to my blog Cgu Mizan

ilmu yang sempurna lahir dari pendidikan yang ikhlas, jujur, keyakinan dan paling penting adalah menghargai pengorbanan ibubapa, guru dan diri sendiri.... muafakat, saling berganding bahu, kerjasama satu pasukan pasti dapat 'MELESTARIKAN PENDIDIKAN TERBILANG'...

aku seorang cikgu. sudah banyak rentetan pengalaman pahit dan manis yang telah aku lalui... sudah 25 tahun aku mengajar disalah sebuah sekolah menengah dan sekarang beralih angin mengajar di Kolej Vokasional di negeri terengganu, sudah beribu-ribu orang bekas anak didikku... ada yang dah bersuami/isteri, ada yang tak kahwin-kahwin lagi... acapkali juga aku berselisih @ berjumpa tanpa dirancang, alhamdulillah ramai juga yang menegur sapa, ajak gi kedai pekene teh tarik, ajak gi rumah... ini kebanyakkan bekas pelajar yang dulunye mase kat sekolah adalah pelajar bermasalah... kene rotan, pumping, denda(maklumlah dulu aku warden asrama, kini guru disiplin pulak).... tp diorang anggap itu satu pengalaman mengajar erti kehidupan... sebenarnya ramai juga yang berselisih tapi tak nak tegur, apa lagi memalingkan muka pulak... tak pa itu hak diorang..... yang penting kerja buat aku ikhlas demi anak bangsa... aku tetap aku

kepada semua warga pendidik semoga usaha, kesungguhan dan bakti cikgu mendapat rahmat dan limpahan kurniaNya.GURU PENJANA TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA. semoga cikgu dan keluarga dalam naungan danlindunganNya. amin.. allahhu akhbar.

sambil duk rileks tu, bolehlah kita berkongsi idea, maklumat dan pandangan dalam semua kategori yg diketengahkan; PENDIDIKAN, ISU SEMASA, TAZKIRAH, SUKAN, JALANG-JALANG CARI MAKANG, CHERY EASTAR CLUB dan CATATAN KU...

Khamis, 11 Ogos 2011

BONUS KERAJAAN NEGERI...

pertama

Kerajaan Selangor Beri Bonus Duit Raya 2011 Sebanyak RM 500


duit raya 2011 Kerajaan Selangor Beri Bonus Duit Raya 2011 Sebanyak RM 500Berita baik untuk penjawat awam di Negeri Selangor, Ketua Menteri, Khalid Ibrahim, mengumumkan di dalam Twitter beliau bahawa Kerajaan Selangor akan memberikan bonus duit raya untuk tahun 2011 sebanyak RM 500.
duit raya Kerajaan Selangor Beri Bonus Duit Raya 2011 Sebanyak RM 500Berkemungkinan memo khas bakal dikeluarkan secara rasmi tidak lama lagi dalam pentadbiran.Untuk makluman, hanya penjawat awam kategori 54 dan kebawah sahaja yang layak menerima bantuan khas tersebut.
Kerajaan Pulau Pinang juga dijangka akan membuat pengumuman mengenai bantuan khas duit raya ini.Dan ada juga ura-ura mengatakan bahawa Pulau Pinang bakal memberikan RM 600 kepada penjawat awam mereka.

kedua

Pulau Pinang Umum Bonus Minimun RM 600 Bagi Kakitangan Awam


Lim Guan Eng Pulau Pinang Umum Bonus Minimun RM 600 Bagi Kakitangan Awam 
Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng hari ini mengumumkan pemberian bonus minimum RM600 untuk kakitangan awam negeri itu.
Kira-kira 7,800 kakitangan awam daripada badan berkanun, majlis tempatan dan jabatan kerajaan di Pulau Pinang, akan menerima bonus tersebut.Lim berkata guru Kafa (al-Quran dan Fardhu Ain) pula akan dibayar minimum RM300 duit raya.
Menurutnya, jumlah tersebut adalah bersamaan dengan setengah bulan bonus bagi mereka yang berpendapatan kira-kira RM1,000 sebulan. (Mereka yang bergaji lebih, akan mendapatkan bonus yang lebih tinggi.)
Kerajaan negeri itu akan membelanjakan kira-kira RM3 juta untuk bayaran bonus, kata Lim, yang juga setiausaha agung DAP.Ini berikutan pengumuman kerajaan persekutuan dua hari lalu bahawa kakitangan awam akan mendapat minimum RM500 ‘duit raya’.
Kepada penjawat awam di Pulau Pinang, tahniah kami ucapkan pada anda dengan pengumuman bonus kakitangan awam ini..Semoga kuranglah beban sikit untuk membuat persiapan sebelum Hari Raya Puasa ini.

cgu mizan; nampaknya kerajaan pembangkang berlumba-lumba memikat rakyatnya, maklumlah PRU 13 dah hampir... TAKKAN PEMBANGKANG AJE BERHATI MULIA... CAMNE MB KITE(TERENGGANU), TAK NAK KE HULUR SERATUS DUA BUAT KAKITANGAN AWAM NEGERI CANTIK, BUDAYA MENARIK!!!! (ni bodek mat said...)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan